"Orang yang hari ini lebih baik daripada hari semalam adalah orang yang beruntung... Orang yang hari ini sama dengan dengan hari semalam adalah orang yang rugi... Orang yang hari ini lebih teruk daripada hari kelmarin adalah orang yang menzalimi dirinya sendiri... Salam Hijrah 1430H"

“Dalam hubungan ini, bukan soal siapa lebih berkuasa antara eksekutif, kerajaan yang memerintah dan institusi raja-raja (tetapi) yang penting ialah raja-raja Melayu dan juga parti yang memerintah, mempunyai semangat untuk ’co-exist’ supaya kesejahteraan dan kedaulatan negara sentiasa terpelihara,”

- Tengku Mahkota Pahang

Tuesday, September 23, 2008

Alahai Teresa Kok

Kenyataan Teresa pada 19 September
"Saya boleh katakan kepada awak, makanannya... teruk... mungkin sama dengan makanan anjing."
"Saya diberi...pada satu hari mereka berikan saya dua biji telur rebus untuk makan tengah hari, dua biji telur untuk makan malam serta sedikit kuah dan timun. Itulah makan tengah hari dan makan malam saya."
Kenyataan Teresa pada 22 September
"Kalau nak saya ingat apa menu yang saya dapat, sekarang memang saya tak dapat ingat kerana saya memang tidak ada niat untuk membangkitkan isu ini."
"Tetapi isu ini dimainkan oleh Utusan Malaysia sekali lagi yang memutarbelitkan kenyataan saya. Saya amat sedih, sekali lagi mereka mahu memburukkan imej saya"
---------------------------------------------------
Alahai Teresa, sekejap A, sekejap B... mana satu tah... inilah antara drama yang telah difikirkan sejak berada dalam tahanan ISA... mungkin Teresa terfikir "i have to create this drama.. i have to.. i have to..." Maklumlah, pembangkang ni suka buat drama supaya Kerajaan pada hari ini buruk pada pandangan mata orang awam. Sudahlah cita-cita 16 September hilang di angin lalu... Tak tau la... lepas ni apa pula yang mahu didramakan...
Alahai Anwar, Alahai Teresa, Alahai Pembangkang, Alahai PR...

No comments: