"Orang yang hari ini lebih baik daripada hari semalam adalah orang yang beruntung... Orang yang hari ini sama dengan dengan hari semalam adalah orang yang rugi... Orang yang hari ini lebih teruk daripada hari kelmarin adalah orang yang menzalimi dirinya sendiri... Salam Hijrah 1430H"

“Dalam hubungan ini, bukan soal siapa lebih berkuasa antara eksekutif, kerajaan yang memerintah dan institusi raja-raja (tetapi) yang penting ialah raja-raja Melayu dan juga parti yang memerintah, mempunyai semangat untuk ’co-exist’ supaya kesejahteraan dan kedaulatan negara sentiasa terpelihara,”

- Tengku Mahkota Pahang

Tuesday, September 23, 2008

Berita dari Utusan

Raja Petra ditahan dua tahun bawah ISA
23/09/2008 11:55am

KUALA LUMPUR 23 Sept. – Penulis blog, Raja Petra Kamaruddin dikenakan hukuman penjara dua tahun di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) setelah dituduh menghina Islam.
Isterinya, Marina Lee Abdullah hari ini berkata, Raja Petra yang merupakan pengasas laman web Malaysia Today telah dihantar ke pusat tahanan di Kamunting selepas Menteri Dalam Negeri menandatangani arahan penahanan malam tadi.
“Polis berkata, suami saya telah dihantar ke Kamunting pagi ini dan dia akan ditahan di sana selama dua tahun tanpa perbicaraan,” kata Marina. – AFP

No comments: