"Orang yang hari ini lebih baik daripada hari semalam adalah orang yang beruntung... Orang yang hari ini sama dengan dengan hari semalam adalah orang yang rugi... Orang yang hari ini lebih teruk daripada hari kelmarin adalah orang yang menzalimi dirinya sendiri... Salam Hijrah 1430H"

“Dalam hubungan ini, bukan soal siapa lebih berkuasa antara eksekutif, kerajaan yang memerintah dan institusi raja-raja (tetapi) yang penting ialah raja-raja Melayu dan juga parti yang memerintah, mempunyai semangat untuk ’co-exist’ supaya kesejahteraan dan kedaulatan negara sentiasa terpelihara,”

- Tengku Mahkota Pahang

Thursday, February 26, 2009

Harga Tol Naik: Perlu dipertimbangkan semula

Harga tol akan naik lagi bermula Mac ini. Begitulah berita terkini dalam akhbar2 online petang tadi dan dalam berita-berita utama sebentar tadi.

Baru-baru ini, udenikov dan sahabat-sahabat ada membuat sedikit kajiselidik. Salah satu soalannya adalah berkaitan dengab kenaikan harga tol! Ramai responden yang terdiri daripada pelbagai latar belakang politik menyatakan kenaikan harga tol menjadi salah satu punca sokongan rakyat berkurang terhadap Kerajaan.

Justeru, Kerajaan sememangnya wajar menimbang semula dan memikirkan semula keputusan menaikkan harga tol. Benar, semacam tidak kena dengan situasi sekarang yang melanda dunia. Kemelesetan Ekonomi yang menyebabkan ramai yang kehilangan pekerjaan. Benar, kenaikan telah tertangguh hampir 14 bulan. TETAPI, pertimbangan boleh dilakukan. Mungkin Kerajaan perlu menahan seketika kenaikan harga tol.

No comments: