"Orang yang hari ini lebih baik daripada hari semalam adalah orang yang beruntung... Orang yang hari ini sama dengan dengan hari semalam adalah orang yang rugi... Orang yang hari ini lebih teruk daripada hari kelmarin adalah orang yang menzalimi dirinya sendiri... Salam Hijrah 1430H"

“Dalam hubungan ini, bukan soal siapa lebih berkuasa antara eksekutif, kerajaan yang memerintah dan institusi raja-raja (tetapi) yang penting ialah raja-raja Melayu dan juga parti yang memerintah, mempunyai semangat untuk ’co-exist’ supaya kesejahteraan dan kedaulatan negara sentiasa terpelihara,”

- Tengku Mahkota Pahang

Monday, July 14, 2008

Retak Menanti Belah...

Pas tidak terlibat - Salahuddin
KUALA LUMPUR 13 Julai - Pas mendakwa parti itu tidak tahu-menahu mengenai sebarang rancangan mengadakan perhimpunan besar-besaran anjuran pakatan pembangkang di Parlimen esok.
Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat, Salahuddin Ayub berkata, isu tersebut ada dibawa ke mesyuarat Pusat parti itu tengah hari ini.
"Pada mesyuarat tersebut, kami memutuskan bahawa perkhabaran mengenai perhimpunan tersebut adalah satu khabar angin yang tiada kesahihannya," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.
Salahuddin berkata, beliau hanya mengetahui mengenai perhimpunan tersebut selepas membaca kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz beberapa hari lalu.
"Sekiranya terdapat sebarang perhimpunan di bangunan Parlimen sebagaimana yang diuar-uarkan, ia bukan anjuran Pas," ujarnya.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai rancangan mengadakan perhimpunan haram besar-besaran anjuran pakatan pembangkang di bangunan Parlimen esok.
Hari ini, Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Ahmad Sofian Yassin mendapatkan perintah mahkamah bagi melarang perhimpunan tersebut diadakan di situ.
----------------------------------------------------------------------------------------
Usia anak-beranak Pakatan Rakyat belum pun setengah tahun... tapi, jika dilihat semakin hari semakin banyak yang tak menggambarkan mereka tu anak beranak... Satu persatu persoalan timbul daripada pakatan rakyat yang semacam ada pakatan tersendiri dalam kononnya mereka berpakat. Kes 'punggung ku tunjuk tanda protes minyak', kes PAS mula memikirkan pendirian mereka dalam Pakatan, dan kes 'tidak tahu' penganjuran perhimpunan hari ini di Parlimen serta kenyataan PAS dikesampingkan oleh Hj Hadi. Begitulah Pakatan yang mahu dilihat gah walaupun sebenarnya rapuh di dalam..

@@ tepuk dada, tanyalah iman @@

No comments: