"Orang yang hari ini lebih baik daripada hari semalam adalah orang yang beruntung... Orang yang hari ini sama dengan dengan hari semalam adalah orang yang rugi... Orang yang hari ini lebih teruk daripada hari kelmarin adalah orang yang menzalimi dirinya sendiri... Salam Hijrah 1430H"

“Dalam hubungan ini, bukan soal siapa lebih berkuasa antara eksekutif, kerajaan yang memerintah dan institusi raja-raja (tetapi) yang penting ialah raja-raja Melayu dan juga parti yang memerintah, mempunyai semangat untuk ’co-exist’ supaya kesejahteraan dan kedaulatan negara sentiasa terpelihara,”

- Tengku Mahkota Pahang

Monday, July 14, 2008

Sandiwara tetap diteruskan...


Tindakan Speaker Dewan Rakyat untuk menolak usul tidak percaya yang diusulkan oleh Ketua Pembangkang, Dato' Seri Wan Azizah Ismail memang topek samo sekali. Tuan Speaker memang berada di landasan yang betul semasa membuat keputusan. Kerajaan memang mahukan Parlimen menjadi 'world class parliament', tapi pada masa yang sama Pembangkang cuba menidakkan ia.

Kenapa la dorang ni ekkk... yang pasti Udenikov juga berperasaan seperti mana Rakyat nyatakan ini semua adalah skrip yang direka khas oleh Anwar Ibrahim untuk mengkesampingkan isu-isu peribadi dia.

Udenikov perhatikan sejak isu saiful membuat laporan polis, satu persatu skrip yang dimainkan oleh anwar ibrahim. Dan setiap skrip dan aksi permainan lakonan beliau ada diselitkan 'akan...' , 'tetapi, mengikut ....'. baik dari segi slot 'dimana beliau berada pada 26jun08', slot 'siapa MP BN yang akan melompat ke PR', slot 'akuan bersumpah Bala', slot 'konspirasi', slot 'saya tak perlu bermubahalah', slot 'laporan Qazaf', slot 'undi tak percaya'.... macam-macam la... Sehingga kini, beliau tidak nyatakan dimana beliau berada pada 26jun08, dan siapa MP BN yang akan masuk PR. Udenikov merasakan anwar bukan sahaja ada plan A-B malah plan Alfa, Plan Beta waimma plan Gamma sekalipun...

Yang pasti, rakyat jelata mula dapat memikirkan sesuatu yang waras dengan apa yang cuba dihidangkan oleh anwar dan orang-orangnya. Udenikov yakin, rakyat sudah mula mual, bosan, meluat dengan apa yang dihadapi seharian.

@@ tepuk dada, tanyalah iman @@

No comments: