"Orang yang hari ini lebih baik daripada hari semalam adalah orang yang beruntung... Orang yang hari ini sama dengan dengan hari semalam adalah orang yang rugi... Orang yang hari ini lebih teruk daripada hari kelmarin adalah orang yang menzalimi dirinya sendiri... Salam Hijrah 1430H"

“Dalam hubungan ini, bukan soal siapa lebih berkuasa antara eksekutif, kerajaan yang memerintah dan institusi raja-raja (tetapi) yang penting ialah raja-raja Melayu dan juga parti yang memerintah, mempunyai semangat untuk ’co-exist’ supaya kesejahteraan dan kedaulatan negara sentiasa terpelihara,”

- Tengku Mahkota Pahang

Tuesday, July 22, 2008

Muzakarah UMNO-PAS

Nampaknya Muzakarah yang telah dijalankan oleh UMNO dan PAS sebanyak tiga kali sebelum ini memanaskan punggung-punggung parti komponen lain dalam Pakatan Rakyat. Udenikov memang menjangkakan ini akan berlaku kerana parti komponen lain dalam BN tidak berfikiran seperti mereka. Parti komponen BN sememangnya memahami.

Puncanya mudah, PKR dan DAP tidak memperjuangkan nasib orang-orang Melayu dan Islam. Hanya UMNO dan PAS yang berfikiran jauh untuk sama-sama duduk memikirkan nasib dan kedudukan agama Islam serta orang Melayu. Jadi pada hemat Udenikov, tak perlulah pemimpin-pemimpin PAS melayan karenah orang-orang DAP dan PKR yang mahukan penjelasan. Siapa mereka? Merekakah yang memperjuangkan nasib orang Melayu? Merekakah yang mengagungkan Islam sebagai agama rasmi negara? Mereka yang ke hulu-hilir menyokong Malaysia Adalah Sebuah Negara Islam? Udenikov memikirkan,
merekalah orang-orang yang cuba menelan kesucian agama Islam dan menelanjangi hak-hak istimewa orang Melayu.

Ayuh! Bangkitlah orang-orang Melayu untuk mempertahankan keagungan Islam dan keistimewaan hak orang Melayu untuk generasi kita akan datang. Janganlah anak-anak cucu-cicit kita kembali ke zaman sebelum merdeka apabila hanya mampu tunduk kepada penjajah.

@@@ tepuk dada, tanyalah iman @@@

No comments: