"Orang yang hari ini lebih baik daripada hari semalam adalah orang yang beruntung... Orang yang hari ini sama dengan dengan hari semalam adalah orang yang rugi... Orang yang hari ini lebih teruk daripada hari kelmarin adalah orang yang menzalimi dirinya sendiri... Salam Hijrah 1430H"

“Dalam hubungan ini, bukan soal siapa lebih berkuasa antara eksekutif, kerajaan yang memerintah dan institusi raja-raja (tetapi) yang penting ialah raja-raja Melayu dan juga parti yang memerintah, mempunyai semangat untuk ’co-exist’ supaya kesejahteraan dan kedaulatan negara sentiasa terpelihara,”

- Tengku Mahkota Pahang

Monday, July 21, 2008

Teruskan Bermuzakarah...

Udenikov tertarik dengan tajuk akhbar utama dalam Utusan Malaysia yang bertajuk "Muzakarah bermula - PM 3 kali bertemu pemimpin Pas - UMNO tidak letak syarat". Ini menunjukkan dalam suasana politik yang ditegangkan oleh PKR dan DAP, UMNO dan PAS yang lebih dilihat memperjuangkan nasib Islam dan orang Melayu. Keikhlasan ini yang perlu dilihat. UMNO tidak pernah meletak syarat untuk bermuzakarah. Kejujuran ini yang penting dan sebagai pembakar semangat kepada orang Melayu untuk terus memperjuangkan nasib orang Melayu dan Islam secara menyeluruh dan secara kolektif. Sungguhpun kenyataan Mahfuz Omar dalam Harakahdaily dilihat semacam mencampuri urusan anak-beranak UMNO, Udenikov tetap yakin, muzakarah yang dibuat oleh pemimpin-pemimpin UMNO dan PAS menjanjikan masa depan yang lebih harmoni untuk orang-orang Islam dan Melayu dalam Malaysia.


Teruskan bermuzakarah... Jangan sampai Melayu lenyap di bumi sendiri.

@@@ tepuk dada, tanyalah iman @@@

No comments: