"Orang yang hari ini lebih baik daripada hari semalam adalah orang yang beruntung... Orang yang hari ini sama dengan dengan hari semalam adalah orang yang rugi... Orang yang hari ini lebih teruk daripada hari kelmarin adalah orang yang menzalimi dirinya sendiri... Salam Hijrah 1430H"

“Dalam hubungan ini, bukan soal siapa lebih berkuasa antara eksekutif, kerajaan yang memerintah dan institusi raja-raja (tetapi) yang penting ialah raja-raja Melayu dan juga parti yang memerintah, mempunyai semangat untuk ’co-exist’ supaya kesejahteraan dan kedaulatan negara sentiasa terpelihara,”

- Tengku Mahkota Pahang

Monday, August 4, 2008

Pilihanraya Kecil - Permatang Pauh

Nampaknya, DS Wan Azizah sudah melepaskan jawatan MP. Kalau tak silap, untuk PRU akan datang DS WA tak boleh menjadi calon PRU. Begitu baiknya beliau melepaskan jawatan MP selepas dipilih oleh rakyat Permatang Pauh.

Kalau dilihat, Anwar memang benar-benar mencabar Kerajaan yang telah dipilih oleh rakyat pada PRU yang lepas. Kalau dilihat, Anwar sememangnya cuba untuk mengkesampingkan ISU PERIBADI beliau yang dilihat sebagai ISU CIPTAAN KERAJAAN. Sekali lagi, Udenikov berperasaan yang begitu mudah; yang dari kecil lagi udenikov dah tahu; malahan ada buku cerita yang meminjam kata-kata ini sebagai judulnya: "BERANI KERANA BENAR, TAKUT KERANA SALAH".

Apa-apa pun, sudah kedengaran, bukan menang tanpa bertanding, bukan 2 penjuru, TAPI dikatakan akan ada pertandingan 3 penjuru di Permatang Pauh. Sama-sama tunggu SPR nak umum hal-hal berkaitan.

@@@ tepuk dada, tanyalah iman @@@

udenikov tak tau la kena bertugas ke idak nanti di Permatang Pauh. Dengar2nya, macam tak kena... udenikov ni ORANG BARU la agaknya.

No comments: